Sider

Vi er tre jenter i vår beste alder som har kjent hverandre siden vi gikk siste året på videregående. Her skriver vi om det vi vil. Minner, det vi bryr oss om og det vi absolutt ikke bryr oss om :)

mandag 10. september 2012

September triotreff

Som alltid hyggelig triotreff i ettermiddag og kveld. Vi har kost oss med skravling og matlaging + bildevisning av bilder fra Tanzania.

Desserten laget jeg på forhånd. :)

Hjemmelaget smoothies-is

Jeg laget en porsjon jordbær-smoothie og en porsjon eple-smoothie.

Jordbær-smoothie:
1 neve frosne jordbær
1/2 banan
1 teskje honning
vann halvveis opp

Eple-smoothie:
1 eple
1/2 banan
1 teskje honning
noen isbiter
Biola halvveis opp

Bland i en blender og fyll i ispinne former. Jeg helte først den ene halvveis og lot den stå litt i frysa før jeg fylte opp med den andre. Det ble nok til 11 små ispinner + en liten smoothie-smak til kokken. Her er det jo bare å bruke fantasien og lage sin favoritt :)


 
 Det endte med at vi startet med desserten da vi ble så sultne av å lage middag :)
 
Forretten var en purre- og potetsuppe som smakte helt fortreffelig
 

Purre- og potetsuppe

 4 purrer
8 stk mellomstore poteter
1/2 dl olje
1 liter vann
salt og pepper
gressløk til pynt
 
Rens og vask purren. Vask og skrell potetene. Skjær alt i småbiter. Fres purre og poteter i en stor kjele med olje. Fyll på vann til det dekker grønnsakene. La det koke 20-30 min til alt er mørt. Kjør suppen jevn med en stavmikser. Smak til med salt og pepper og pynt med gressløk.
 
***
 
Til hovedrett ble det ganske så enkelt nakkekoteletter som Thorbjørn grillet på grillen. Hadde diverse kokte og stekte grønnsaker til. Med en fantastisk god vin ved siden av ble det et perfekt måltid :)
 
Og siden vi hadde spist dessert før alt det andre måtte vi frem med en pose diverse sjokolade til etterpå-kos.... skulle bare mangle
 
<3 <3 <3
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar